×
Meniu

ANUNŢ privind organizarea consultării publice a proiectelor de decizie

Primăria orașului Rezina iniţiază, începând cu luna septembrie, consultări publice a proiectelor de decizii pentru ședințele din lunile
octombrie 2025 – decembrie 2025.
Proiectele de decizii sânt plasate pe pagina web a primăriei „primaria-rezina.md” la capitolul „Transparența în procesul decizional”.
Scopul proiectelor –administrarea bunurilor domeniului public şi ale celui privat ale oraşului (delimitarea bunurilor imobile și supunea lor înregistrării de stat, expunerea la licitație
publică de vânzare-cumpărare, locațiune, schimbarea destinației, modului de folosință); acceptarea unor donații, alocarea mijloacelor financiare pentru necesitățile orașului inlusiv
pentru achitarea contribuțiilor în apelurile de proiecte, alocarea mijloacelor financiare pentru efectuarea lucrărilor de reparație a infrastructurii orașului, reabilitarea străzilor, construcția
sistemei de apeduct și canalizare, și alte acte cu impact economic și social.
Proiecte de decizii: „ Cu privire la aprobarea și modul de încasare a taxelor pentruinstruire în instituțiile extrașcolare”; „Cu privire la modificarea bugetului pentru anul 2025”; „Cu
privire la expunerea la licitații a unor bunuri”; „Cu privire la taxele locale”; „Cu privire la încasarea impozitului pe bunurile imobiliare”; „Cu privire la aprobarea planului urbanistic
general”; „Cu privire la delimitarea proprietății publice a orașului Rezina” ș.a.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectelor de decizie – respectarea legislației în vigoare, dreptul și capacitatea efectivă de a soluționa și de a gestiona, în cadrul legii, în nume
propriu și în interesul populației locale, o parte importantă a treburilor publice, ( consiliul local
administrează bunurile domeniului public şi ale celui privat ale satului (comunei), oraşului (municipiului);c) decide în privința actelor juridice de administrare privind bunurile domeniului
public al satului (comunei), orașului (municipiului), după caz, precum și privind serviciile publice de interes local, în condițiile legii; d) decide în privința actelor juridice de administrare
sau de dispoziție privind bunurile domeniului privat al satului (comunei), orașului (municipiului), după caz, în condițiile legii;e) decide atribuirea şi schimbarea destinaţiei
terenurilor proprietate a satului (comunei), oraşului (municipiului), după caz, în condiţiile legii;f) decide asupra lucrărilor de proiectare, construcţie, întreţinere şi modernizare a drumurilor,
podurilor, fondului locativ în condiţiile Legii cu privire la locuinţe, precum şi a întregii infrastructuri economice, sociale , medicale şi de agrement de interes local).
Prevederile de bază ale proiectelor sânt – prin proiectele de decizie consiliul orășenesc își realizează competențele atribuite prin art.14 din Legea nr.436/2006 privind administrația
publică locală și Legea privind descentralizarea administrativă.
Beneficiarii proiectelor de decizie sînt – populația din teritoriul administrat, comunitatea în întregime, contribuabilii, antreprenorii.
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziilor supuse consultării publice sînt –administrarea eficientă a proprietății publice, delimitarea şi evidenţa separată a bunurilor
din domeniul public şi cel privat, suplinirea bugetului cu mijloace financiare, sporirea patrimoniului unităţii administrativ-teritoriale, contractarea anumitor servicii publice de interes
local, dezvoltarea infrastructurii. Impactul estimat al proiectelor de decizii este – ansamblu al relațiilor economice
aferente formării și administrării resurselor bugetelor locale, a datoriei unității administrativ-teritoriale și a altor active publice; gestionarea veniturilor, a cheltuielilor și a surselor de finanțare destinate exercitării funcțiilor care sînt în competența consiliului local conform legislației .
Proiectele de decizii sânt elaborate în conformitate cu art.14 din Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală, Legea nr.397/2003 privind finanțele publice locale, Legea
nr.29/2018 privind delimitarea proprietății publice, Legea nr.121/2007 privind administrarea şi
deetatizarea proprietăţii publice, Codul Fiscal, Codul funciar, Codul urbanismului și construcților, ș.a..
Recomandările pe marginea proiectelor de decizii supuse consultării publice pot fi expediate, pe adresa electronică: pr.rezina@gmail.com, sau pe adresa or.Rezina str.27 August
nr.1, bir.nr.307, tel. 025423005
Proiectele de deciziii și materialele care au stat la baza elaborării proiectelor de decizie sînt disponibile pe pagina web oficială primaria-rezina.md sau la sediul: primăria or.Rezina
str.27 August nr.1, bir.nr.307, tel. 025423005.
Autori de proiect
Primarul orașului Rezina, 025421650
Secretara consiliului orăşenesc, Lilia Răileanu, tel. 02542648
Specialiști principali (relații funciare), Oxana Purice, tel.025422444
Specialistă principală (în planificare) Nadejda Botnari, tel. 025422644
Specialistă principală (relații cu publicul), Lilia Vudvud, tel.025423005
Specialistă principală în perceperea fiscală, Brașovan Cristina, 025421649
Arhitecta șefă a orașului, Anisia Udrea, tel.025424922
Consilieri locali.